برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
دسته‌بندی وبلاگ
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ
برچسب‌ها

6 بهانه که باعث می‌شود وسایل قدیمی خانه را دور نریزیم!

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش
دوست داشتن0

1. پول زیادی بابت آن خرج کرده‌ام

خیلی وقت‌ها وسایلی در خانه داریم که دیگر مورد استفاده‌مان نیست؛ اما نمی‌توانیم دست از آن‌ها برداریم چون قبلا پول زیادی بابت تهیه‌ی آن پرداخته‌ایم. همین موضوع باعث تردید و دو دلی ما برای دور ریختن وسایل می‌شود. اما باید بدانید که در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلی اشتباه هستید. این هزینه قبلا انجام شده و شما از آن وسیله به اندازه‌ی کافی استفاده کرده‌اید. حالا فقط درگیر یک بازی روانی هستید.

به دلیل هزینه‌ی اشتباهی که در گذشته کرده‌ایم قرار نیست امروز را هم در شلختگی و آشفتگی زندگی کنیم. به جای این کار باید به خاطر بسپاریم که برای خریدهای بعدی هوشمندانه‌تر تصمیم بگیریم. پس از امروز صرف وقت و انرژی خود برای تمیز کردن و نگهداری از وسایلی که لازم ندارید را کنار بگذارید. لیستی از این وسایل تهیه کنید، آن‌ها را بسته‌بندی کنید و به یک خیریه بدهید یا در اپلیکیشن‌های فروش لوازم دست دوم بفروشید.

۲. ممکن است بعدا به آن نیاز داشته باشم

معمولا انباری خانه‌ی مادربزرگ‌ها پر از وسایلی است که سال‌ها دارد خاک می‌خورد اما همچنان دور ریخته نمی‌شوند. همیشه هم شنیده‌ایم که می‌گویند ممکن است به آن‌ها نیاز پیدا کنند. حتی ضرب‌المثلی هم در این مورد داریم که می‌گوید «چیزی که خار آید روزی به کار آید». اما آیا شما هم قرار است در همین مسیر پیش بروید و به جای دور ریختن وسایل اضافی خانه‌ی خود را به یک انباری بزرگ از وسایلی که هرگز استفاده نمی‌شوند تبدیل کنید؟

به جای اینکه کوهی از وسایل غیر قابل استفاده را با این امید که ممکن است روزی به آن‌ها نیاز داشته باشید نگه دارید، به خودتان یادآوری کنید که اگر زمانی به وسیله‌ی مشابهی نیاز داشته باشید می‌توانید به راحتی آن را بخرید یا حتی قرض بگیرید. باور کنید پرداخت هزینه‌ی مجدد برای خرید یک وسیله خیلی کمتر از هزینه‌ای است که بابت نگهداری وسایل قدیمی پرداخت می‌کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

دسته بندی محصولات

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم